Dag 2... - Reisverslag uit Bombay, India van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Dag 2... - Reisverslag uit Bombay, India van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Dag 2...

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

14 Oktober 2015 | India, Bombay

Wat een dag. Vanmorgen bij het ontbijt twee andere deelnemers gesproken , de fotograaf en even later Jan Willlem, van de organisatie. Hij merkte op dat de airco van de Mini niet werkt. "Dat is allang zo" zei Ebert. Waarschijnlijk een kwestie van bijvullen van het systeem, zei Jan Willem, en gezien de temperatuur van 35 graden, niet echt een overbodige luxe. Weet je wat, wij gaan vandaag even een garage zoeken, en laten dat even maken.
Gelijk een eerste ritje door het Indiase verkeer, was mijn idee.
Garage gezocht. Was ca. 20 km weg, ergens in de stad. (van 20 miljoen inwoners) Auto uit de garage gehaald, vijf man eromheen, en rijden maar. Links dus. En als je verkeerd staat voorgesorteerd, moet je soms mee rechtsaf.....
Jan Willem belde, hij had een afspraak bij een garege geregeld, en een mannetje kon ons voorrijden. Dus wij weer terug. Heet... En nog drie keer verkeerd gereden, omdat het soms niet anders wil. Wel langs een pomp gekomen, en even de tank afgevuld.
Toen vanaf het hotel naar de garage. Dat was de showroom, en daar waren geen monteurs. Door naar de workshop. Nog veel meer mannetjes, die eigenlijk allemaal kijken, denken, en overleggen. Helaas kan het systeem niet worden gevuld. Ze hebben niet de juiste apparatuur. Ze willen wel even kijken of het ergens anders aan ligt, en de auto moet op de brug. Dat gaan we niet doen, wegwezen. Maar ze kunnen ons wel even begeleiden naar een andere zaak, die het systeem wél kan vullen. Weer de stad door, heet, en druk, en weinig opschieten in het verkeer. Geleerd dat je deze mannetjes moet "duwen". Dus even dwingend vertellen wat je wilt. Anders gaan ze de hele dag bezig zijn met allerlei onbenulligheden, en quasi belangrijke zaken. Dat gaan we dus anders doen..
Bij de volgende garage gaan ze aan de slag. Wij wachten in kantoor, met airco!!!! En koelen wat af. Krijgen zwarte thee, en water. Gaan we dat opdrinken? Nou vooruit dan maar. Veel kijkers en monteurs erbij.
Wordt vervolgd.

• 15 Oktober 2015 - 10:59

Harmke:

Hoi schat, vandaag de eerste echte etappe. Gisteren al een avontuurlijk begin! Hoop wel dat de airco weer werkt anders wordt een warme dag......:-) succes

Verslag uit: India, Bombay

World challenge

Autorit van ca. 12.000 km. door 5 landen in Azië.

22 November 2015

Dag 33

15 November 2015

Dag 32
Arjan

Ik rijd dit jaar een etappe mee van de World challenge. We rijden van India, via Nepal, Bhutan, Myamar, China naar Japan. Eindstation is Tokio, totaal ca. 11.500 kilometers!! We rijden met een Mini Countryman, en mijn medereiziger is Ebert van der Wal. Hij heeft verleden jaar de etappe van Amsterdam naar India al gereden, maar kwam onlangs zonder co piloot te zitten. We rijden met 14 ploegen, niet als wedstrijd, maar wel allemaal dezelfde route. Elke avond komen we elkaar dus weer tegen in het hotel of onderkomen. Tenminste, als alles goedgaat. Onderweg zullen we mooie beelden zien van de omgeving, vele gebruiken en manieren die wij in Nederland niet kennen, en ongetwijfeld onverwachte dingen tegenkomen. Het avontuur duurt 5 weken, en komende donderdag gaan we van start!!

Actief sinds 11 Okt. 2015