Dag 5 - Reisverslag uit Jaipur, India van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Jaipur, India van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

17 Oktober 2015 | India, Jaipur

Als de koppeling eruit ligt, betekent dat dat de koppelingsplaat verbrand is, en je geen goede overbrenging meer hebt tussen motor en versnellingsbak(aandrijving). Als je gas geeft gebeurt er niets.
De enige oplossing is om bij a geen gas te geven, heel snel op te schakelen, en zeer rustig en behoudend te rijden. Vandaar dat we om 7 uur aan het ontbijt zaten en om half 8 in de auto. Geen hellingen, dus de grote weg. Route ca. 400 km. Dat ging best voorspoedig. Het rijden is als een soort videogame. Koeien steken over, daar kun je dan net tussendoor. Vrachtwagens links en rechts inhalen, soms wevend er tussendoor. Spookrijders op de snelle baan, brommertjes, trekkers en voetgangers, maken het geheel tot een uitdagende rit. Wat denk je van een man, die op de snelste baan zit, benen gestrekt, onder een boom, omdat daar lekker schaduw is....
Om half 3 waren we bij ons hotel, gelijk weer vertrokken naar de BMW dealer. Drukke stad, veel verkeer. Mannetjes erbij, praten en bekijken. Uiteindelijk wilden ze er niet aan beginnen op de zaterdagmiddag en wensten ons veel succes.... Op naar de local. Een werkplaats met metershoge autorestanten, wel 20 mannetjes die lasten, sleutelden, schuren, slijpen en rommelden. Jonge jongens helemaal zwart van olie en vet, net als de grond, waardoor je bijna uitgleed van de drek. Overleg en twee telefoons tegelijk bedienen. Blijkbaar een drukke firma. Hij kon het betreffende onderdeel bestellen en morgen monteren. Dat kost wel een boel geld en afdingen zat er niet in. Vooruit dan maar. Inmiddels bleken twee anderen ook met serieuze problemen te maken te hebben. Gebroken vering van de achteras, en verstopte brandstoftoevoer. Geen gelukkige dag dus.
Om hal 6 eindelijk terug. Nog steeds niets gegeten, dus eerst maar een biertje en praten om het leed te delen. Andere teams druppelden binnen en horen alle ellende aan... Dan nog even maximaal pinnen om de reparatie te betalen. In de avond door de stad. Een aparte belevenis.
Lekker eten, morgen niet zo vroeg op en kijken of het gelukt is....
Wordt vervolgd!!

Verslag uit: India, Jaipur

World challenge

Autorit van ca. 12.000 km. door 5 landen in Azië.

22 November 2015

Dag 33

15 November 2015

Dag 32
Arjan

Ik rijd dit jaar een etappe mee van de World challenge. We rijden van India, via Nepal, Bhutan, Myamar, China naar Japan. Eindstation is Tokio, totaal ca. 11.500 kilometers!! We rijden met een Mini Countryman, en mijn medereiziger is Ebert van der Wal. Hij heeft verleden jaar de etappe van Amsterdam naar India al gereden, maar kwam onlangs zonder co piloot te zitten. We rijden met 14 ploegen, niet als wedstrijd, maar wel allemaal dezelfde route. Elke avond komen we elkaar dus weer tegen in het hotel of onderkomen. Tenminste, als alles goedgaat. Onderweg zullen we mooie beelden zien van de omgeving, vele gebruiken en manieren die wij in Nederland niet kennen, en ongetwijfeld onverwachte dingen tegenkomen. Het avontuur duurt 5 weken, en komende donderdag gaan we van start!!

Actief sinds 11 Okt. 2015