Dag 10 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

23 Oktober 2015 | Nepal, Kathmandu

Vandaag rustdag in Kathmandu. Toch om 7 uur wakker er eruit.
De was gedaan. Met de hand, in de badkuip. Veel stof en vuil, dus was wel nodig!! Om half elf op excursie. Naar de tempel aan de rivier, waar de doden verbrand worden. Er brandt één vuur, waar de oudste zoon zijn vader verbrand. Even verderop ligt een overledene, in doeken en vindt het voorbereidende ritueel plaats. Het is middenin de stad, toeristen kunnen het geheel bekijken vanaf de overzijde. Een aparte ervaring.
Daarna door naar het centrale plein, waar veel schade is van de aardbeving van afgelopen maart. Zonde, de oude tempels zijn gestut.
Na de tempel werden we afgezet op het centrale plein van de stad. Daar stonden vele oude tempels uit 1600-1700. Door de aardbeving van afgelopen maart zijn vele tempels beschadigd, gestut of zelfs inmiddels geheel verdwenen. Zonde, en de overheid heeft geen geld om een en ander te restaureren.
Terug met een mini taxi, naar het luxe resort.
Direct naast het resort zit een tentenkamp voor de slachtoffers van de aardbeving. Een groter contrast is niet denkbaar. Wij hebben buffet met 8 soorten vruchtensap, zij hebben met zijn allen eén kraantje, zonder afvoer, waar een klein straaltje uitkomt. Soms voel je je wel een beetje schuldig, om voor de fun langs mensen te rijden, die in een hutje wonen en amper te eten hebben....
Na een lunch gelopen naar de 'werkplaats' waar Wouter bezig was. Een binnenplaats, met een stuk golfplaat erboven.
Maar.... De Mini is klaar!!!
De nieuwe koppelingsplaat zit erin. Dus we kunnen weer rijden.
Met zijn allen terug naar het hotel. Omdat we waren komen lopen is er te weinig plaats in de auto's. Dus ik mag op de Nepal way: boven op het dak van Wouter op de Landrover Defender.
Lekker gegeten, veel te laat gemaakt(11.30) en toen lekker slapen.
Morgen een lange dag:10 uur zuivere reistijd!

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

World challenge

Autorit van ca. 12.000 km. door 5 landen in Azië.

22 November 2015

Dag 33

15 November 2015

Dag 32
Arjan

Ik rijd dit jaar een etappe mee van de World challenge. We rijden van India, via Nepal, Bhutan, Myamar, China naar Japan. Eindstation is Tokio, totaal ca. 11.500 kilometers!! We rijden met een Mini Countryman, en mijn medereiziger is Ebert van der Wal. Hij heeft verleden jaar de etappe van Amsterdam naar India al gereden, maar kwam onlangs zonder co piloot te zitten. We rijden met 14 ploegen, niet als wedstrijd, maar wel allemaal dezelfde route. Elke avond komen we elkaar dus weer tegen in het hotel of onderkomen. Tenminste, als alles goedgaat. Onderweg zullen we mooie beelden zien van de omgeving, vele gebruiken en manieren die wij in Nederland niet kennen, en ongetwijfeld onverwachte dingen tegenkomen. Het avontuur duurt 5 weken, en komende donderdag gaan we van start!!

Actief sinds 11 Okt. 2015