Dag 11 - Reisverslag uit Birātnagar, Nepal van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Birātnagar, Nepal van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

23 Oktober 2015 | Nepal, Birātnagar

Kwart over 6 op. Snel douchen, scheren en inpakken. Was is nagenoeg droog. Gauw rijden. Rekening van 28.500,-- betaald en weg. Zijn we nog bijna als laatste vertrokken. Ik rijdt de stad uit, richting bergen. Door de benzine boycot zijn er maar weinig auto's op straat. Wel bussen, motortjes(brommers) en vrachtverkeer. Na 100 km. wisselen we van plek. Inmiddels zijn we echt in de bergen en na enige tijd krijgen we onverharde wegen. Even later verandert de weg in een soort rivierbedding, met keien steile taluds, en grint. We hobbelen overal overheen en komen enkele teamleden voorbij. Het uitzicht is prachtig. Vanaf de bergen zie je de terrassen, de rivier, de kleine woningen en de natuur. Wat zie ik allemaal onderweg: Prachtig aangeklede vrouwen en meisjes in kleurrijke jurken en gewaden. Meestal bezig met de dagelijkse dingen zoals hout sprokkelen en koken. Kapotte bussen en vrachtwagens die op elkaar geknald zijn. Alle soorten vee, op de weg en on hokjes en aan touwtjes langs de weg. Hutjes en huisjes overal op de hellingen Apen en bananen in de boom. Na de bergen komen we in een soort deltagebied. Vlak, met een dijk waar we op rijden. Later komen we in een gebied waar onlusten zijn. Brandende banden op de weg, demonstraties en controles. Van Jan Willem hebben we een A4 met het woord tourist erop, dus dat laten we zien, en mogen door. Lifters meegenomen. Oude vrouw met haar dochter en kleinkind. Toen we stopten stapte ze haast al in. Enkele kilometers later, toen ze uitstapte, liet ze haar 'huis' zien.
Na een lange rit, dode en levende koeien, allerlei obstakels en verkeersincidenten( mensen die naar beneden kijkend een weg oversteken) komen we aan bij het hotel.
Het is oud, de wc stinkt, vliegen en salamanders op de kamer, muf en shabby. Maar de mensen zijn zeer vriendelijk, willen alles voor je doen en als iedereen binnen is krijgen we een prima buffet.
Daarna even schrijven, anders komt het er niet van. De wifi is Zeer Zwak, dus alles per telefoon. Bij deze het verslag.
Morgen opnieuw de grens over met India.
Gegroet!!!

Verslag uit: Nepal, Birātnagar

World challenge

Autorit van ca. 12.000 km. door 5 landen in Azië.

22 November 2015

Dag 33

15 November 2015

Dag 32
Arjan

Ik rijd dit jaar een etappe mee van de World challenge. We rijden van India, via Nepal, Bhutan, Myamar, China naar Japan. Eindstation is Tokio, totaal ca. 11.500 kilometers!! We rijden met een Mini Countryman, en mijn medereiziger is Ebert van der Wal. Hij heeft verleden jaar de etappe van Amsterdam naar India al gereden, maar kwam onlangs zonder co piloot te zitten. We rijden met 14 ploegen, niet als wedstrijd, maar wel allemaal dezelfde route. Elke avond komen we elkaar dus weer tegen in het hotel of onderkomen. Tenminste, als alles goedgaat. Onderweg zullen we mooie beelden zien van de omgeving, vele gebruiken en manieren die wij in Nederland niet kennen, en ongetwijfeld onverwachte dingen tegenkomen. Het avontuur duurt 5 weken, en komende donderdag gaan we van start!!

Actief sinds 11 Okt. 2015