Dag 22 vervolg - Reisverslag uit Ruili, China van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Dag 22 vervolg - Reisverslag uit Ruili, China van Arjan Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Dag 22 vervolg

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

05 November 2015 | China, Ruili

Het is helaas weer niet goed met de Mini. De tussenbak is kapot, en dat heeft effect op de cardanaandrijving naar de achteras. De Mini is een vierwielaangedreven auto, en de 4 wielen worden permanent aangedreven. Plan is om de aandrijving naar achteren eraf te slopen, en er een voorwielaandrijving van te maken. Van fourwheel naar voorwiel scheelt uiteindelijk maar een paar letters!!!
Morgenochtend gaan Wouter, Jan Willem, de gids en Ebert naar de dichtstbijzijnde garage, om te zien of er plaats is, en een brug vrij is. Ik ga instappen bij Louk, in de Defender. Dat is eens een dagje wat anders. Het heeft voor mij geen zin om te wachten, kan wel eind van de middag worden voordat het geheel weer klaar is. De route is niet zo heel lang, en desgewenst kun je een stuk afsteken. Wel checkpoints onderweg, dus we verwachten ook nog enig oponthoud. Dit hotel is ontzettend luxe, maar de service en bediening is bedroevend slecht. Er is geen cola, of Spa of wijn in de bar. Er was nog één gekoeld biertje, het eten was zeer matig, kale sla, noedels en rijst, met als toetje drie druiven, een stukje watermeloen en twee partjes sinaasappel....niet te geloven.
We gaan het morgen weer beleven, bij het ontbijt.
Welterusten.

Verslag uit: China, Ruili

World challenge

Autorit van ca. 12.000 km. door 5 landen in Azië.

22 November 2015

Dag 33

15 November 2015

Dag 32
Arjan

Ik rijd dit jaar een etappe mee van de World challenge. We rijden van India, via Nepal, Bhutan, Myamar, China naar Japan. Eindstation is Tokio, totaal ca. 11.500 kilometers!! We rijden met een Mini Countryman, en mijn medereiziger is Ebert van der Wal. Hij heeft verleden jaar de etappe van Amsterdam naar India al gereden, maar kwam onlangs zonder co piloot te zitten. We rijden met 14 ploegen, niet als wedstrijd, maar wel allemaal dezelfde route. Elke avond komen we elkaar dus weer tegen in het hotel of onderkomen. Tenminste, als alles goedgaat. Onderweg zullen we mooie beelden zien van de omgeving, vele gebruiken en manieren die wij in Nederland niet kennen, en ongetwijfeld onverwachte dingen tegenkomen. Het avontuur duurt 5 weken, en komende donderdag gaan we van start!!

Actief sinds 11 Okt. 2015